نقش بیلبورد در برندینگ و تبلیغات

نقش بیلبورد در برندینگ و تبلیغات

نقش بیلبورد در برندینگ و تبلیغات چیست؟

بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلوهای بزرگی هستند که در حوالی بلوار، بزرگراه و خیابانها نصب و برپا می شوند و در معرض دید رانندگان و مسافران خودروها و عابرین پیاده قرار می گیرند. می توان از ابزارها و رسانه کمپینهای بازاریابی، المانهای تبلیغات محیطی را برشمرد که بیلبورد از برجسته ترین آنها به حساب می آید. بیلبوردها معمولا در میادین، مکانهای تجاری، ایستگاههای قطار، روی اتوبوسهای شهری و … وجود دارند که همین امر، نقش بیلبورد را پر رنگ می کند. همچنین در مقاله عوامل تاثیرگذار در تغییر قیمت اجاره بیلبورد کدامند؟ می توانید عواملی که در تغییر قیمت اجاره یک بیلبورد نقش دارند را نیز، مطالعه نمایید.

چه بیلبوردی تاثیرگذار است؟

می توان بیلبوردی را تاثیرگذار دانست که جذب کننده و دارای تصویری واضح و روشن و به یادماندنی باشد. در طراحی و پیاده سازی بیلبوردها باید به این نکته توجه کرد که پیام مورد هدف کمپین تبلیغاتی شما ره به بیننده منتقل کند چون در واقع این رسانه، شعار اصلی محصول یا خدمات شما شناخته می شود. نقش بیلبورد و تاثیر گذاری آن در صورتی عملی می شود که بتواند در مدت ۷ الی ۱۲ ثانیه دیده شود. تعداد کلمات مورد استفاده در بیلبورد خیلی مهم است و بهتر است بیشتر از ۶ الی ۷ کلمه در متن شما به کار نرود و بایستی نام و لوگوی برند به طور واضح در محتوا وجود داشته باشد. لازم است بدانید که تصاویر از کلمات خیلی مهمتر هستند و هر چقدر کلمات کمتر و تصاویر احساس برانگیز و جذب کننده استفاده کنید، برنده اید.

 نقش بیلبورد ها و عناصر موجود در آنها

با توجه به گفته های قبل می دانیم که بیلبوردها در مکانها و به شکل های مختلف در همه جا وجود دارند. بیلبوردها می توانند به صورت چاپ شده یا نقاشی روی دیوارهای شهر باشند، می توانند ساده و تخت و یا به صورت سه بعدی و حجمی باشند. آنها می توانند در تاریکی شب، نورپردازی داشته باشند و یا در آنها از تصاویر متحرک و انیمیشن استفاده شود محدودیتی وجود ندارد، یک بیلبورد می تواند یک یا همه این عناصر و خصوصیات را به طور همزمان داشته باشد. در واقع قانون «یک آگهی=یک ایده»، در عصر جدید، در کلیه حوزه تبلیغاتی جامعه، وجود دارد چراکه نقش بیلبورد یک مسئله انکار ناپذیر است.

عناصر و نقش بیلبوردها

نقش بیلبورد و قیمت اجاره آن

همه بیلبوردها بر اساس ابعاد، متراژ و مساحت و مکانی که در آن هستند، قیمت اجاره آنهام مشخص می شود. بیلبوردهای دارای مساحت بیشتر طبیعتا ویژگی و عناصر بیشتری دارند و قطعا تاثیرگذاری آنها بیشتر نیز خواهد بود. البته این نکته را مد نظر قرار دهیم که مکان بیلبورد خیلی مهم است برای مثال، یک بیلبورد خیلی بزرگ وسط یک بیابان چه تاثیری می تواند داشته باشد؟ به همین دلیل بر اساس میزان ترافیک و رفت و آمد یک منطقه، قیمت اجاره بیلبورد متغییر می باشد.

شرکتی که که بخاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تبلیغات خود را متوقف می‌کند. مانند کسی است که برای صرفه‌جویی در وقت ساعتش را متوقف کند. «هنری فورد»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *