آلبورد-تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی چیست؟

تعریف تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی، شکلی از تبلیغات است که در تبلیغات تجاری نقش بسیار مهمی دارد. کلیه تبلیغاتی که در فضای آزاد، اعم از شهری و برون شهری قرار می گیرند، شامل تبلیغات محیطی هستند؛ مثل بیلبوردها، تلویزیون های شهری و مواردي از اين دست.

استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در شهرها و جاده ها در حال افزایش است. بیلبوردها توانایی منحصر به فردی برای نشان دادن پیام در ۲۴ ساعت هر روز و هفت روز هر هفته دارند. تبلیغات محیطی، از نظر بین المللی اهمیت بسیاری دارد و حدود ۱۴ درصد تبلیغات کشورهای چین و ژاپن و بیش از ۱۰ درصد تبلیغات فرانسه و یونان، صرف تبلیغات محیطی می شود.

نظر مثنوی در مورد تبلیغات محیطی ایران

مثنوی در خصوص ساز و کار تبلیغات محیطی در ایران می گوید: این صنعت در ایران بسیار نوپاست و از حدود سال ۱۳۶۸ در کشور شکل گرفته است.

به گفته وی متخصصان این حرفه بسیار نادرند و از سویی دیگر شیوه های تبلیغاتی رایج نیز آلاینده اند و سیمای شهر را زشت و حقوق معنوی و شهروندی مردم را تضییع می کنند.

 وی ادامه می دهد، تبلیغات تجاری به خصوص بیلبوردها به بحث ادراک سریع مطالب توجه نکرده و نوع

طراحی و قلم به کار رفته در کلمات و محل نصب تبلیغات مناسب نیست. وی می افزاید: تعدادی از تابلوها و بیلبوردها در مکان های نامناسبی نصب شده اند و علاوه بر ایجاد آلودگی بصری، دید شهروندان را هم محدود کرده اند؛ به عنوان مثال بسیاری از بیلبوردهاي بزرگراه ها در مکان هایی نصب شده اند که دید رانندگان را کور کرده و مانع دیدن خودروهای مقابل می شوند.

مثنوی خاطرنشان می کند، درصد بسیار زیادی از تبلیغات محیطی در ایران برای تبلیغ کالا و خدمات است و منافع آن عاید شهروندان نمی شود.

برخی از مزایای استفاده از بیلبوردها در مقابل سایر تبلیغات محیطی:

  • قراردادن بالقوه تبلیغات نزدیک به نقطه فروش
  • تکرار بسيار آنها در محیط و مواجهه با مسافران به طور منظم
  • دسترسی بالا
  • حضور و قابلیت مشاهده ۲۴ ساعته
  • انعطاف جغرافیایی برای تبلیغ کنندگان بومی
  • کارآیی اقتصادی از نظر هزینه های تولیدی پا یین و هزینه پایین هر هزار مواجهه
  • تأثیرگذاری دیداری بر اندازه تبلیغ و خلاقیت پیام و آگاهی از برند

بنابراین باتوجه به افزایش روزافزون بیلبورد تبلیغاتی، بهتر است که صاحبان شرکت ها و بنگاه های اقتصادی با هوشمندی بیشتری نسبت به سفارش آنها اقدام کنند.

همچنین در اینجا می توانید عوامل تاثیر گذار در قیمت اجاره بیلبوردها و تبلیغات محیطی را نیز مطالعه بفرمائید.

شرکتی که که بخاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تبلیغات خود را متوقف می‌کند. مانند کسی است که برای صرفه‌جویی در وقت ساعتش را متوقف کند. «هنری فورد»

یک پینگ

  1. پینگ‌بک: اجاره بیلبورد در اصفهان چه وضعی دارد؟ - آلبورد اجاره بیلبورد تبلیغاتی در اصفهان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *