آلبورد- بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد تبلیغاتی یکی از ابزارهای تبلیغات محیطی، استفاده از بیلبوردها است. بیلبوردها، بزرگ ترین نوع تبلیغات محیطی اند که در مناطقي با ترافیک سنگين مانند کنار جاده ها یافت می شوند. بیلبوردها، تبلیغات زیادی را برای رانندگان و عابران ارائه و نوعاً تصاویر متمایز و پیام های به ظاهر شوخ را نشان می دهند.

بیلبورد (تابلوی تبلیغاتی، تخته آگهی)، به تابلوی بزرگی گفته می شود که فضای مناسبی را برای نصب آگهی در اختیار دولت، صنعت گران و عرضه کنندگان کالا  می گذارد و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد، اطلاق می شود.

بیلبوردهای امروزی

اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده است که بر پایه های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن است. امروزه بیلبوردها مجموعه ای از تصاویر بزرگ اند؛ بعضی از آنها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیز. ما به عنوان بیننده می توانیم دیدگاه های مختلفی نسبت به هر بیلبورد داشته باشیم اما این واقعیت را نمی توانیم انکار کنیم که بیلبوردها، نماد جریان دائمی و روان زندگی هستند. از طرفی تابلوهای آگهی، به بسیاری از شرکتها و دارندگان صنایع مختلف کمک می کنند؛ وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکت ها و تجارت های نوپایی که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید بوده است. در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم نتیجه بودن تبلیغات در داخل مجلات و روزنامه ها، بیلبورد می تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را داشته باشد.

یازده اصل طراحی بیلبورد تبلیغاتی

به طورکلی، مطالعات کمی در خصوص عوامل مرتبط با اثربخشی طراحی بیلبوردها انجام شده است اما رعایت اين یازده اصل، مهم به نظر می رسد:

  1. استفاده از کلمات محدود
  2. پشت زمینه ساده
  3. معرفی محصول (بیلبورد به طور واضح، محصول یا تبلیغ کننده را معرفی کند)
  4. پیام ساده،
  5. خلاقیت (استفاده از کلمات یا تصاویر خلاقانه)
  6. اجرای خلاق تبلیغات بیلبوردها باعث افزایش جلب توجه مخاطب می شود.
  7. بیلبوردهای تبلیغاتی باید به گونه ای طراحی شوند که توجه مخاطب را در نگاه اول جلب کنند و در ذهن ماندگار شوند
  8. استفاده از تصوير محصول،
  9. جذابیت در طرح بصری، نوآوری و خلاقیت با استفاده از فرهنگ بومی جامعه
  10. استفاده از جذابیت های نوشتاری
  11. انتقال پیام به مخاطب با حداقل کلمات

شرکتی که که بخاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تبلیغات خود را متوقف می‌کند. مانند کسی است که برای صرفه‌جویی در وقت ساعتش را متوقف کند. «هنری فورد»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *